Izipizi
Varumärket utvecklar sitt sortiment och börjar designa solglasögon samt kollektioner för ungdomar och barn. Izipizi öppnar år 2017 sin flaggskeppsbutik i hjärtat av Marais, ett hippt kvarter i centrala Paris. Varumärkets vision är att skapa trendiga, prisvärda och dynamiska glasögon i en bred färgpalett och i olika modeller för att alla ska hitta ett par glasögon som passar dem.


Populära solglasögon för olika aktiviteter
Glasögonsvarumärket blir snabbt populärt världen över tack vare deras trendmedvetna design. De blir konkurrenskraftiga på marknaden och detta leder till ett flertal framstående samarbeten med välkända företag. Samarbeten kommer att bli en del av varumärkets DNA då samarbetena resulterar i nya dynamiska modeller och nya kundkretsar. Izipizi samarbetar med flera franska livsstilsvarumärken däribland trendiga butiken Colette, det kända varuhuset Le Bon Marché och designmärket Atelier Bartavelle.
Izipizi designar glasögon med ett innovativt koncept och säsongsbetonade kollektioner. I sortimentet finns kollektionen #SCREEN som består av glasögon för män och kvinnor som filtrerar 40 % av blått ljus. De passar dem som spenderar mycket tid framför en skärm, mobil eller dator, och även dem som har ålderssynthet. Kollektionen #SUN består av trendkänsliga solglasögon, kollektionen #SUN Reading är solglasögon för ålderssynthet och kollektionen #SUN Glacier är solglasögon med 100% UV skydd som är speciellt anpassade för vintersport. Kollektionen #SUN Nautic är modemedvetna solglasögon speciellt anpassade för vattensport och aktiviteter på sjön.
Idag är Izipizi ett snabbt växande glasögonvarumärket som med sitt innovativa koncept blivit tongivande aktör på marknaden. Deras intention att designa glasögon som är prisvärda likväl funktionella och trendkänsliga, fortsätter vara grundpelare när varumärket idag lanserar nya modeller varje säsong. Grundarna såg sina föräldrar jämt och ständigt tappa bort sin glasögon och vill med Izipizi ge ett alternativ som vi inte vill tappa bort.