Vanliga frågor & svar | Nordiska Galleriet
LIGHTS ON (25/10 - 16/11) -Klicka HärKlicka Här
Prisgaranti Fri frakt över 500 kr100% original
Support

Frågor & Svar Få svar på dina frågor

Här har vi har samlat era vanligaste frågor och svar på dem. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du självklart välkommen att kontakta oss på telefon eller mail.

  • Säljer ni äkta varor?

    • Ja, vi är auktoriserad återförsäljare av samtliga varumärken vi säljer. Mer om vad det innebär kan du läsa här.

  • Var är min beställning?

    • Vid beställningstillfället har du fått en indikativ leveranstid. För att få senaste status på din order kan du logga in på ’Mina sidor’ eller kontakta kundtjänst här.
  • Kan ni hjälpa mig med reservdelar och tillbehör?

    • Vi kommer göra vårt bästa för att kunna tillgodose dina önskemål, skicka gärna: kvitto, varumärke, produktnamn, modellbeteckning (gärna bild på produkt), ungefärligt inköpsdatum samt inköpsställe. Maila informationen till help@nordiskagalleriet.com och skriv ”reservdelar” i titelraden.
  • Kan jag få hjälp att planera min inredning?

    • Vi kan hjälpa dig med alla typer av inredningsprojekt. På Studio jobbar vi i ett team bestående av erfarna arkitekter, möbelspecialister och inredare. Vi kan bistå med smakråd och hjälpa dig med hela inredningskoncept. Läs mer om Nordiska Galleriet Studio här.
  • Finns varan i fler varianter än vad som visas på hemsidan?

    • Ofta finns många möbler i fler utföranden vad vi visar på hemsidan. Men för att göra ditt val enklare har vi handplockat ett urval av våra designfavoriter. Om du saknar något ser vi till att hjälpa dig att hitta det du söker, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
  • Kan jag få hjälp att lägga en order?

    • Självklart, maila help@nordiskagalleriet.com eller ring oss på 08-442 83 60 så hjälper vi dig. På mail svarar vi oftast inom 24 timmar (vardagar). Du kan även komma in till vår butik på Nybrogatan 11 i Stockholm och prata med någon av oss säljare.
  • Hur vet jag att min order gått igenom?

    • Om köpet har gått igenom så skickas en orderbekräftelse till den angivna mailadressen inom några minuter. Om du inte fått en orderbekräftelse kan det bero på att köpet inte gått igenom. Vänligen kontrollera att du angivit rätt mailadress och kontakta oss om orderbekräftelsen uteblivit så löser vi det.
  • Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

    • Du kan välja kortbetalning (Visa/Mastercard/American Express), fakturabetalning och delbetalning, samt direktbetalning via Klarna Checkout. Du kan läsa mer om våra betalningsvillkor här.

      Vid fakturabetalning hänvisas till Klarnas köpvillkor.
  • Vad gäller vid leverans inom Sverige?

    • Vi levererar inom hela Sverige och erbjuder fri frakt vid köp över 500 kronor. Vid köp under 500 kr tillkommer en fraktavgift på 39 kr med DHL eller 49 kr med budbee.

      Avseende möbler levereras din order med fri frakt till tomtgräns. Vi kan även erbjuda hjälp med inbärning, avemballering, bortforsling av emballage samt enklare montering (t.ex. montering av ben till soffa eller liknande). Dessa kan väljas till i kassan till en extra kostnad av 900 kr (inklusive moms). De olika fraktalternativen kan skilja mellan olika orter. 

      Läs mer om frakt- och leveransvillkoren här.
  • Kan ni leverera utanför Sverige?

    • Ja, vi kan leverera till alla länder inom EU, fraktkostnad varierar beroende på land och ort. Vi gör även vårt yttersta för att kunna leverera utanför EU. Kontakta oss för ytterligare information om du önskar få din order levererad utanför Sverige. 
  • Jag har ångrat mig, kan jag lämna tillbaka varan?

    • Ja, i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Varan ska då skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning helt i nyskick. Eventuella fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står du själv för. Undantag från ångerrätten är specialbeställda produkter som vi ej lagerhåller utan som tillverkats enligt dina specifika önskemål. Läs mer om undantag från ångerrätten i våra köpvillkor.

      Vänligen kontakta vår kundtjänst om du vill nyttja ångerrätten så skickar vi en retursedel till dig.
  • Vad gäller vid reklamation?

    • Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig vänligen kontakta kundtjänst så återkopplar vi till dig.

      Vänligen notera att naturmaterial har naturliga variationer i utseendet, detta räknas inte som en defekt och utgör i sig själv inte en giltig anledning för reklamation. Läs mer här.
  • Hur gör jag en retur?

    • Om du önskar göra en retur, kontakta vår kundtjänst per mail eller telefon så skickar vi en returblankett och instruktioner till dig.

      Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för. Läs mer här.
  • Jag har mottagit ett skadat paket, vad ska jag göra?

    • Vi ansvarar för varor som skadas i transport eller leverans när varan är på väg till dig. När du tar emot paketet åligger det dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Om paketet är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln. Dokumentera skadan i bild och text, maila till kundtjänst inom 24 timmar.
  • Kan jag få hjälp med inbärning, avemballering och montering?

    • Ja, du kan lägga till tjänsten ”inbärning” i kassan för vissa orter. Tjänsten kostar 900 kr.
  • Jag är inredare och ska göra ett projekt, kan jag få hjälp?

    • Absolut, klicka dig vidare in på Business i menyn så hjälper vi dig vidare.

Kontakta ossInte fått svar?

Öppettider kundtjänst
Måndag - fredag: 10:00 - 18:00
Lördag - söndag: Endast via mail (än så länge)

Till kontakta oss