Vanliga frågor & svar | Nordiska Galleriet
-15% på soffbord, småbord & sidobord-15% på soffbord, småbord & sidobord
Support

Frågor & Svar Få svar på dina frågor

Här har vi har samlat era vanligaste frågor och svar på dem. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du självklart välkommen att kontakta oss på telefon eller mail.

  • Säljer ni äkta varor?

    • Ja, vi är auktoriserad återförsäljare av samtliga varumärken vi säljer. Mer om vad det innebär kan du läsa här.

  • Var är min beställning?

    • Vid beställningstillfället har du fått en indikativ leveranstid. För att få senaste status på din order kan du logga in på ’Mina sidor’ eller kontakta kundtjänst här.
  • Kan ni hjälpa mig med reservdelar och tillbehör?

    • Vi kommer göra vårt bästa för att kunna tillgodose dina önskemål, skicka gärna: kvitto, varumärke, produktnamn, modellbeteckning (gärna bild på produkt), ungefärligt inköpsdatum samt inköpsställe. Maila informationen till help@nordiskagalleriet.com och skriv ”reservdelar” i titelraden.
  • Kan jag få hjälp att planera min inredning?

    • Vi kan hjälpa dig med alla typer av inredningsprojekt. På Studio jobbar ett team bestående av erfarna arkitekter, möbelspecialister och inredare. Vi kan bistå med smakråd och hjälpa dig med hela inredningskoncept. Läs mer om Nordiska Galleriet Studio här.
  • Finns varan i fler varianter än vad som visas på hemsidan?

    • Ofta finns många möbler i fler utföranden vad vi visar på hemsidan. Men för att göra ditt val enklare har vi handplockat ett urval av våra designfavoriter. Om du saknar något ser vi till att hjälpa dig att hitta det du söker, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
  • Kan jag få hjälp att lägga en order?

    • Självklart, maila help@nordiskagalleriet.com eller ring oss på 08-442 83 60 så hjälper vi dig. Du kan även komma in till någon av våra butiker och prata med en säljare.
  • Hur vet jag att min order gått igenom?

    • Om köpet har gått igenom så skickas en orderbekräftelse till den angivna mailadressen inom några minuter. Om du inte fått en orderbekräftelse kan det bero på att köpet inte gått igenom. Vänligen kontrollera att du angivit rätt mailadress och kontakta oss om orderbekräftelsen uteblivit så löser vi det.
  • Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

    • Du kan välja kortbetalning (Visa/Mastercard/American Express), fakturabetalning och delbetalning, samt direktbetalning via Svea. Du kan läsa mer om våra betalningsvillkor här.

      Vid fakturabetalning hänvisas till Sveas köpvillkor.
  • Vad gäller vid leverans inom Sverige?

    • Vi levererar inom hela Sverige och erbjuder fri frakt vid köp över 500 kronor. Vid köp under 500 kr tillkommer en fraktavgift som visas i kassan.

      Avseende möbler levereras din order med fri frakt till tomtgräns. Vi kan även erbjuda hjälp med inbärning, avemballering, bortforsling av emballage samt enklare montering (t.ex. montering av ben till soffa eller liknande). Dessa kan väljas till i kassan till en extra kostnad av 690 kr (inklusive moms). De olika fraktalternativen kan skilja mellan olika orter. 

      Läs mer om frakt- och leveransvillkoren här.
  • Kan ni leverera utanför Sverige?

    • Ja, vi kan leverera till alla länder inom EU, fraktkostnad varierar beroende på land och ort. Vi gör även vårt yttersta för att kunna leverera utanför EU. Kontakta oss för ytterligare information om du önskar få din order levererad utanför Sverige. 
  • Jag har ångrat mig, kan jag lämna tillbaka varan?

    • Ja, i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor men vi har valt att förälänga fristen till 30 dagar. Varan ska då skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning helt i nyskick. Eventuella fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står du själv för. Undantag från ångerrätten är specialbeställda produkter som vi ej lagerhåller utan som tillverkats enligt dina specifika önskemål. Läs mer om undantag från ångerrätten i våra köpvillkor.

      Vänligen kontakta vår kundtjänst om du vill nyttja ångerrätten så skickar vi en retursedel till dig.
  • Vad gäller vid reklamation?

    • Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig vänligen kontakta reklamationsavdelningen på help@nordiskagalleriet.com så återkopplar vi till dig.

      Vänligen notera att naturmaterial har naturliga variationer i utseendet, detta räknas inte som en defekt och utgör i sig själv inte en giltig anledning för reklamation. Läs mer här.
  • Hur gör jag en retur?

    • Om du önskar göra en retur, kontakta vår kundtjänst per mail eller telefon så skickar vi en returblankett och instruktioner till dig.

      Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för. Läs mer här.
  • Jag har mottagit ett skadat paket, vad ska jag göra?

    • Vi ansvarar för varor som skadas i transport eller leverans när varan är på väg till dig. När du tar emot paketet åligger det dig som kund att undersöka om paketet är skadat innan du signerar leveranssedeln. Om paketet är skadat ska detta noteras direkt på leveranssedeln. Dokumentera skadan i bild och text, maila till claims@nordiskagalleriet.com.
  • Kan jag få hjälp med inbärning, avemballering och montering?

    • Ja, du kan lägga till tjänsten ”inbärning” i kassan för vissa orter. Tjänsten kostar 690 kr.
  • Jag är inredare och ska göra ett projekt, kan jag få hjälp?

    • Absolut, klicka dig vidare in på Business i menyn så hjälper vi dig vidare.

Kontakta ossInte fått svar?

Öppettider telefonsupport
Måndag - fredag: 10 - 18 
Lördag 10 - 17, Söndag 11 - 16

Till kontakta oss
Kundtjänst Nå oss via mail, telefon eller chatt
Öppettider kundtjänst
Mån-Fre 10:00 - 18:00
Lör 10:00 - 17:00
Sön 11:00 - 16:00
Våra butiker
Stockholm
Nybrogatan 11, 114 39 Stockholm
Mån-Fre 10:00-18:00
Lördag 10:00-17:00
Söndag 11:00-16:00
Göteborg
Barlastgatan 2, 423 01 Göteborg
Mån-Fre 10:00-18:00
Lördag 11:00-16:00
Söndag 12:00-16:00
Stäng rutan