Nordiska Galleriet desktop logoNordiska Galleriet mobile logo

Reklamation

Ansök om reklamation

Om varan du har köpt inte fungerar eller har blivit defekt i produktion, kan du ansöka om att göra en reklamation. Följ stegen nedan för att ansöka om en reklamation. Så snart din ansökan är komplett kommer vi ta ditt ärende vidare till leverantören som producerat varan.

(Du hittar det högst upp i din orderbekräftelse)
Ladda upp

Observera att din reklamationsansökan kan komma att avslås om produkten inte uppfyller kraven för reklamation eller om anmälan inte görs inom skälig tid. Läs mer i våra allmänna villkor.


Vad händer nu?

  1. När du har fyllt i formuläret och skickat in din ansökan om reklamation får du ett ärendenummer skickat till dig via mejl.

  2. Vårt Service Team handlägger ärendet och om det blir en godkänd reklamation kan du skicka tillbaka varan.

  3. Du får ett mejl innehållandes följesedel och retursedel. Lägg följesedeln i paketet tillsammans med varan. Tejpa fast retursedeln med streckkoden utanpå paketet.

  4. Lämna sedan in returförsändelsen till ditt närmsta PostNord-ombud. Om din retur sker med upphämtning bokar du det på PostNords hemsida.

  5. Bekräftelse för retur och återbetalning får du inom 14 dagar på mejlen.


Frågor och svar om reklamationer