Reklamation | Nordiska Galleriet

Ansök om reklamation

Om varan du har köpt inte fungerar eller har blivit defekt i produktion, kan du ansöka om att göra en reklamation. Följ stegen nedan för att ansöka om en reklamation. Så snart din ansökan är komplett kommer vi ta ditt ärende vidare till leverantören som producerat varan.

Meddelande skickat.

Tack för ditt meddelande. Vi återkommer så snart som möjligt.

Ange endast siffror
(Du hittar det högst upp i din orderbekräftelse)
(Du hittar det under namnet på varan i orderbekräftelsen)
Välj fil
Observera att din reklamationsansökan kan komma att avslås om varan inte uppfyller kraven för reklamation eller om anmälan inte är gjord inom skälig tid.
Läs mer i våra villkor

Vad händer nu?

1. När du har fyllt i formuläret och skickat in din ansökan om reklamation får du ett ärendenummer skickat till dig via mejl.

2. Vårt Service Team handlägger ärendet och om det blir en godkänd reklamation kan du skicka tillbaka varan.

3. Du får ett mejl innehållandes följesedel och retursedel. Lägg följesedeln i paketet tillsammans med varan. Tejpa fast retursedeln med streckkoden utanpå paketet.

4. Lämna sedan in returförsändelsen till ditt närmsta PostNord-ombud. Om din retur sker med upphämtning bokar du det på PostNords hemsida.

5. Bekräftelse för retur och återbetalning får du inom 14 dagar på mejlen.

Frågor och svar om reklamationer

Kan jag göra en reklamation i butik?

Om du har köpt varan online kan du inte göra en reklamation i någon utav våra butiker utan behöver göra det i formuläret ovan. För en vara köpt i butik vänligen kontakta vårt Service Team.

Kan alla varor reklameras?

Produkter med naturmaterial (som t.ex. sten, trä, läder, metall) har naturliga variationer i utseendet. Detta räknas inte som en defekt och utgör i sig själv inte en giltig anledning för reklamation.

Varför blev min reklamation inte godkänd?

Om din reklamation inte blir godkänd återkommer vårt Service Team till dig med en anledning. Oftast rör det sig om att reklamationen inte är gjord inom skälig tid eller att det inte är en defekt.

Hur lång tid tar återbetalningen?

Vid en reklamation återbetalar vi samma belopp som du som kund betalat för varan. Vänligen notera att det kan ta upp till 14 dagar från den dag då du skickat tillbaka din vara tills dess att återbetalningen är gjord. Nordiska Galleriet förbehåller sig rätten att vänta med återbetalning tills dess att vi mottagit varan eller att du kunnat bevisa att varan är skickad tillbaka till oss. Återbetalningen görs via samma betalningsalternativ som användes vid köptillfället om ej annat är överenskommet. Om du använt betalningsalternativet faktura eller delbetalning genom Klarna är det viktigt att du betalar fakturan för att undvika eventuella påminnelseavgifter. Beloppet återbetalas när vi återfått och registrerat reklamationen.

Kontakta oss

Nå oss via telefon, e-post eller chatt för att få svar på dina frågor gällande en produkt eller för att få inredningshjälp.

Mån-Fre 08:00 - 17:00
Lör-Sön Stängt
Våra butiker
Stockholm
Nybrogatan 11
114 39 Stockholm
Hitta hit

08- 442 83 60

Mån-Fre 10:00 - 18:00
Lördag 10:00 - 17:00
Söndag 11:00 - 16:00
Göteborg
Flöjelbergsgatan 20A
431 37 Mölndal
Hitta hit

031- 775 69 00

Mån-Fre 10:00 - 19:00
Lör-Sön 11:00 - 17:00
Malmö
Engelbrektsgatan 9
211 33 Malmö
Hitta hit

040 685 95 01

Mån-Fre 11:00 - 18:00
Lördag 11:00 - 16:00
Sön Stängt
Archives
Frihamnsgatan 50
115 56 Stockholm
Hitta hit

08-442 83 63

Mån-Ons Stängt
Tor-Fre 10:00 - 18:00
Lör-Sön 11:00 - 16:00
Logga in

Logga in på ditt konto för att komma åt lagda beställningar och kontouppgifter.

eller
Ny kund? Få 8% rabatt på ditt första köp.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev för att få 8% rabatt på ditt första köp, inspiration och exklusiva erbjudanden. Ange sen koden i kassan när du handlat färdigt.

Tack för din anmälan
Din e-post är redan registrerad
*Rabatten gäller för dig som är ny kund, vid ditt första köp på nordiskagalleriet.se. Koden går inte att kombinera med andra erbjudanden, rabatter eller utförsäljningar. Koden gäller inte i våra butiker i Stockholm, Göteborg, och Malmö och omfattar inte varugrupperna kök, garderober och Limited Editions. Den gäller heller inte på varumärkena Apparatus, Arflex, B&B Italia, Baxter, Big Green Egg, Bocci, Byredo, Cappellini, Cassina, De Sede, Dusty Deco, DUX, Edra, Fermob, Flexform, Gloster, Grythyttan, House of Finn Juhl, Karakter, Knoll, Living Divani, Maxalto, Paola Lenti, Pira, Poliform, Poltronova, Ritzwell, Rocket Espresso, Roll & Hill, Stolab, String, Technogym, Vitra och Zanotta.
Önskelista (0)

Olsson & Gerthel blir Nordiska Galleriet

Olsson & Gerthel övergår nu till Nordiska Galleriet. Det innebär att vi fortsatt kommer att erbjuda samma goda service, kunskap och passion för inredning och design, men med ännu fler varumärken och produkter. Välkommen till Nordiska Galleriet.

Jag förstår
Läs mer

Welcome to Nordiska Galleriet

Discover furniture, lighting and details from the world's most iconic brands and leading designers.

If you can't see your country below, leave your email address and we'll let you know when we deliver to your country.

Deliver to
Sweden
  • Sweden
  • Norway
  • Denmark
  • Finland
  • Germany
  • Austria
  • Belgium
  • Netherlands
  • Spain
  • France
Language
Swedish
  • English
  • Swedish
  • Norweigan
  • Danish
  • Finnish
Currency: SEK
Enter Nordiska Galleriet
Thank you for leaving your e-mail address. We'll let you know as soon as we open up in your country.