Ansök om reklamation
Om varan du har köpt inte fungerar eller har blivit defekt i produktion, kan du ansöka om att göra en reklamation. Följ stegen nedan för att ansöka om en reklamation. Så snart din ansökan är komplett kommer vi ta ditt ärende vidare till leverantören som producerat varan.
Meddelande skickat.
Tack för ditt meddelande. Vi återkommer så snart som möjligt.
Läs mer i våra villkor
Vad händer nu?
1. När du har fyllt i formuläret och skickat in din ansökan om reklamation får du ett ärendenummer skickat till dig via mejl.
2. Vårt Service Team handlägger ärendet och om det blir en godkänd reklamation kan du skicka tillbaka varan.
3. Du får ett mejl innehållandes följesedel och retursedel. Lägg följesedeln i paketet tillsammans med varan. Tejpa fast retursedeln med streckkoden utanpå paketet.
4. Lämna sedan in returförsändelsen till ditt närmsta PostNord-ombud. Om din retur sker med upphämtning bokar du det på PostNords hemsida.
5. Bekräftelse för retur och återbetalning får du inom 14 dagar på mejlen.
Frågor och svar om reklamationer
Kan jag göra en reklamation i butik?
Om du har köpt varan online kan du inte göra en reklamation i någon utav våra butiker utan behöver göra det i formuläret ovan. För en vara köpt i butik vänligen kontakta vårt Service Team.
Kan alla varor reklameras?
Produkter med naturmaterial (som t.ex. sten, trä, läder, metall) har naturliga variationer i utseendet. Detta räknas inte som en defekt och utgör i sig själv inte en giltig anledning för reklamation.
Varför blev min reklamation inte godkänd?
Om din reklamation inte blir godkänd återkommer vårt Service Team till dig med en anledning. Oftast rör det sig om att reklamationen inte är gjord inom skälig tid eller att det inte är en defekt.
Hur lång tid tar återbetalningen?
Vid en reklamation återbetalar vi samma belopp som du som kund betalat för varan. Vänligen notera att det kan ta upp till 14 dagar från den dag då du skickat tillbaka din vara tills dess att återbetalningen är gjord. Nordiska Galleriet förbehåller sig rätten att vänta med återbetalning tills dess att vi mottagit varan eller att du kunnat bevisa att varan är skickad tillbaka till oss. Återbetalningen görs via samma betalningsalternativ som användes vid köptillfället om ej annat är överenskommet. Om du använt betalningsalternativet faktura eller delbetalning genom Klarna är det viktigt att du betalar fakturan för att undvika eventuella påminnelseavgifter. Beloppet återbetalas när vi återfått och registrerat reklamationen.
Nå oss via telefon, e-post eller chatt för att få svar på dina frågor gällande en produkt eller för att få inredningshjälp.